fredag 27 mars 2009

Snöblask och golflängtan

Idag är det fredag. Jag är ledig idag ska vara det imorgon också. Inte utan att det känns skönt.
Idag har jag betalt mitt medlemskap i Viksbergs golfklubb för den kommande säsongen. Funderade ett tag om det skulle vara värt det eftersom kung Bore breder ut sitt vita täcke över fairways och greener gång efter gång. Ska ärligt säga att det börjar bli lite tjatigt nu. Förra fre och lördagen var jag i Luleå. Hade svårt att bestämma vilken jacka som skulle med, men tänkte att 110mil härifrån är det klart att det är vinterjacka som gäller. Väl uppe i Luleå så var det 7-8 grader varmt och vårsolen sken på oss, med andra ord var det varmt med vinterjackan. Jag ringde hem och fick höra att det var -2 grader i Odensbacken. Lite upp och ned kan man ju tycka att det var. Nu tycker jag att det räcker med vinter och hoppas verkligen på en härlig vår med härliga golfrundor att njuta av.

Trevlig helg

Inga kommentarer: