tisdag 21 april 2009

Behov av att be.

Det växer en längtan i mitt liv just nu. En längtan efter att be.
Ta tid och bara vara tillsammans med Honom som jag älskar av hela mitt hjärta. Behovet tror jag finns där av flera anledningar.
Först därför att jag behöver bönen som kraft i mitt liv.
Sedan för att vårt land och våra församlingar lever i en märklig och svår tid. Det är verkligen inte lätt att handla rätt som kristen i vardagslivet idag, att som församling vara en välkomnande plats för människor som söker efter kontakt med Jesus och att som ledare i en församling fatta rätt ställningstagande i en tid som är så annorlunda jämfört bara med 10 år tillbaka.
Den tid vi lever i är ingen tid för snabba svar, det är en tid för bön och noga övervägande.
I mitt hjärta ropar det Herre! Hjälp oss just i en tid som denna, inte först för egen del utan för alla de som än inte känner dig.

Inga kommentarer: