torsdag 9 oktober 2008

Herre hör vår bön...

Tänker tillbaka på lilla melodifestivalen. Tänker på den tjej som vann med sången som hon skrivit själv i samband med att hennes 15åriga vän tagit livet av sig. Det gör ont så att det skär i hjärtat. Det föds en bön i mitt hjärta eller det är faktiskt mer ett rop, ett rop utan ord, för ord blir så fattiga. Letade upp en sökmotor för bibeln på nätet och skrev orden "Herre! Hör min bön" det kom upp 20 alternativa texter med dessa ord och bibeltexten som responderade allra bäst i mitt inre var Dan 9:17-19
"17 Hör nu, du vår Gud, din tjänares bön och åkallan och låt ditt ansikte lysa över din ödelagda helgedom för Herrens skull. 18 Böj, min Gud, ditt öra till oss och hör. Öppna dina ögon och se vilken förödelse som har drabbat oss, och se till staden som är uppkallad efter ditt namn. Ty det är inte på grund av vår rättfärdighet utan på grund av din stora barmhärtighet som vi kommer inför dig med våra böner. 19 O Herre, hör, Herre, förlåt! Herre, lyssna och utför ditt verk utan att dröja - för din egen skull, min Gud, ty din stad och ditt folk är uppkallade efter ditt namn."
Det är tid att be för vårt land och vårt folk. Det räcker inte längre att tro på ett trendbrott, att vänta på ett trendbrott, trendbrottet måste komma nu i vårt land. Det är dags att vi som Guds folk på allvar söker Gud för en förvandling på alla nivåer i vårt land.

Inga kommentarer: