onsdag 25 juni 2008

En dragkrok


Inte trodde jag väl att man kunde sakna något så trivialt som en dragkrok till bilen. Men det gör jag och inte så lite utan väldigt mycket. Användningsområdena för en dragkrok är fler än du kan föreställa dig.
Som till exempel för en liten stund sedan. Vi har ingen fungerande egen kompost på vår tomt. Detta innebär att grenar, gräs, löv och annat från trädgården förpassas till svarta sopsäckar. Tror inte att jag behöver ägna så mycket energi åt att få dig förstå att det inte är ett dugg frestande att tänka tanken att dessa ska in i bilen. Man tänker hellre tanken jag ställer säcken här och ber någon som har krok om hjälp lite senare. Det är bara det att lite senare blir mycket senare och en säck blir många säckar. Ju fler säckar desto mer obekvämt att be om hjälp.
Nu hade säckarnas antal kommit till den punkten att hit men inte fler. Det var helt enkelt tvunget att ske något drastiskt. Det drastiska var att på expeditionen igår hörde jag att Bosse skulle låna en kärra, Bosse har nämligen en dragkrok på sin bil. Då kände jag att nu har jag min chans. Sagt och gjort, jag fångade ögonblicket och Bosse ställde upp.
När jag lastade detta berg av säckar så kände jag... Inte en bil till utan krok nu får det vara nog.
Säckarna kom iväg och det känns skönt, tack Bosse för hjälpen. Men säg den glädje som vara för evigt. Gräset måste snart klippas, säckarna kommer att ställas på rad igen... Nu säger jag det igen, nästa bil har en dragkrok!!!

Inga kommentarer: