söndag 29 juni 2008

Stolt pastor

Har precis landat hemma efter en gudstjänst och uppvaktning av en av våra pigga 80åringar, Göte, i församlingen. Sitter i mitt arbetsrum och borde egentligen arbeta med förberedelser inför mitt seminarium på Hampe-08. Men jag kände att jag ville skriva av mig lite. Som sagt just svalt tårtan hos Göte och har tankarna kvar på vår församling.
-Tänker på Göte och de i vår församling som är äldre. Jag är så tacksam och stolt över att de finns i vår församling. De är med och arbetar,stöttar, uppmuntrar och ber för församlingen. De välsignar vår församling med sitt liv. Det syns på utsidan av dem att de är lite äldre men om man tittar på insidan så märks inget åldrande i deras ande, bara en värdefull mognad.
-Tänker på Frida, Malin, Martina och Mikaela som stod för sången idag. De strålade av Jesu glädje&kärlek.Gudsnärvaron var stark och sångerna berörde oss verkligen. Jag är så stolt över ungdomarna i vår församling. Deras engagemang, glöd och hängivenhet.
-Tänker på de som inte passar in bland de äldre eller ungdomarna. Vilken rikedom av talanger&gåvor som finns här. Tänker på alla timmar som läggs på församlingen i allehanda uppgifter. Känner mig stolt och tacksam över glöden och ansvarskänslan som ni bär.
-Tänker till sist på de som jag har förmånen att arbeta tillsammans med.
*Andreas, vår ungdomsledare. Vilken gåva han är till vår ungdomsverksamhet. Att vara med när Andreas möter ungdomarna är fascinerande. Man ser vilken förebilld han är och hur ungdomarna ser upp till honom. Det är något att tacka Gud för.
*Bosse, vår IBRA missionär. Vi har nog svårt att riktigt ta in hur stort och rikt det arbete Bosse gör, egentligen är. Denna administrationens hjälte som alltid har ordning och reda. Att få arbeta i team med honom och få del av hans erfarenhet är en stor förmån.
*Gösta, ansvarig för Björkenäsgården. Utan Gösta skulle inte Björkenäs ha fungerat så bra som den gjort under många år. Jag beundrar Göstas trohet och ansvarskänsla.
*Marita, vår vaktmästare. Marita ser till att det är snyggt och städat i våra lokaler. Vi tänker inte så mycket på det hon gör. Men skulle inte Marita finnas så skulle det snart märkas att hon gör väldigt mycket.

Med andra ord jag är stolt och tacksam över att få vara en del av Pingstkyrkan i Odensbacken

Inga kommentarer: