onsdag 21 januari 2009

Ibland blir jag så trött

Jag kan känna det rätt som oftast. En total trötthet mot våra nyheters enahanda rapportering om det som sker på Gaza just nu. Jag har skrivit att här på bloggen att båda parter har del i det som händer just nu. Men det som gör mig helt matt är den propalestinska rapporteringen om situationen på Gaza just nu. Kan inte låta bli att bli negativt fascinerad över att man bara rapporterar från de attacker som Israel utsätter Palestina för. Ska man tro våra nyheter är det ju bara Israel som beskjuter Palestina...
Jag tittar in på Ulf Ekmans blogg då och då. Jag gör det för jag gillar att han vågar stå upp för sin åsikt. Allt är jag inte överens med honom om. Vi kommer från olika sammanhang och har olika uppfattningar i en del trosfrågor. Jag är pingstvän av hela mitt hjärta och han lika hängiven trosrörelsen.
Nu gjorde jag det idag igen, tittade in på hans blogg. Igår skrev han direkt från Gaza om situationen där. Berättade om människor som han just nu möter därnere som är bevis på att även Palestina är aktiva med attacker mot Israel. Surfa gärna in på hans blogg http://ulfekman.nu och läs om hans upplevelse av det som händer i Gaza, det ger en mer balanserad bild...

Inga kommentarer: