tisdag 20 januari 2009

Stolthets faktorn ökar

Har vid flera tillfällen sagt och skrivit här på bloggen att jag är stolt över vår församling. Nu säger jag det igen. Vi har under helgen som gått haft ungdomshelg i vår församling. En fantastisk helg har det varit, Marcus Olsson har varit talare under helgen. Jag återkommer säkert till det med ett inlägg.
Det som gör mig stolt den här gången är att initiativet, planeringen och genomförandet av den här helgen inte har legat på oss som är anställda. 2 av våra ungdomar, Martina Karlsson & Mikaela Johansson är de som har varit ansvariga för helgen. De har haft fantastiska människor runt sig som har arbetat hårt för att denna helg skulle kunna fungera.
Jag tror att det är så här en församling ska fungera. Det är inte de anställda som har patent på initiativen i församlingen, församlingen ska inte heller förvänta sig att allt kommer från de anställda.
Församlingen är en plats där Guds rike byggs med många olika arbetare och arbetssätt. Ritningen är gemensam men sätten att förverkliga ritningen är många.
Mångfald och tillsammmans är nyckelord i Guds församling, vi behöver varandra för att Guds rike ska kunna bli synligt där Gud har ställt oss.

Inga kommentarer: