onsdag 21 januari 2009

Macbook feber på expen



Nu har den slagit till, Macbook febern på vår expedition. Det började med att Andreas, vår ungdomsledare, köpte en Macbook. Precis igår kom Bosses, vår Ibra koordinators, nya Macbook. Ska erkänna att det känns att fortfarande sitta och nyttja en vanlig PC. Det suger i köptarmen efter att skaffa en jag med. Macbook är ju ööööverlägsen PC:n säger alla fanatiker och det är ju klart att jag som har en svaghet när det gäller tekniska prylar faller för detta. Men jag saknar modet att gå hem och föra samtalet med frun - Älskling ska vi inte ta och köpa en ny dator. Svaret är liksom skrivet i sten. Inte en chans att hon skulle låta sig lockas till ett sådant inköp. Om jag har en svaghet för teknikprylar så är hon min definitiva motsats på området. Missförstå mig inte nu det finns ingen bättre kvinna än just den jag fått privilegiet att dela mitt liv med. Det är bara det att vi inte är överens om allt, hon saknar insikt i hur viktigt det är med tekniska hjälpmedel för att göra livet enklare... Det är nog bara att bita i det sura äpplet och fortsätta att arbeta med en klassisk PC och inte låta avundsjukan över mina kollegors fina Macbooks ta överhanden.

Men det är klart har du en Macbook som du inte vet vad du ska göra med kan du ju alltid höra av dig:-)

Inga kommentarer: